![]() |
Sutartis Atvykstant į stovyklą, galima atsivežti užpildytą sutartį su vaikų tėvais (globėjais) |
NaujienosJaunimo rudens atostogos 2016 - kitaip. Market Your Skills2017-01-16 15:40:24![]() Šios moksleivių rudens atosotogos buvo kitokios nei kasmet – spalio 29 d.-lapkričio 5 d. Mažeikiuose įgyvendinome Europos komisijos dalinai finansuotą projektą „Market Your Skills“, kuriame dalyvavo 14-18 m. jaunimas ne tik iš Lietuvos, bet ir kaimyninės Latvijos bei Suomijos. Įvykdytos veiklos - tai praktinių veiklų pagrindu parengti mokymai, kurie skatino dalyvius atrasti save, išlavinti gebėjimus, kurių reikia, norint sėkmingai adaptuotis darbo rinkoje, bei suteikė žinių, kaip surasti ir įgyvendinti idėją ir sukurti darbo vietą ne tik sau, bet ir kitiems. Veiklos padėjo dalyviams generuoti bei tobulinti idėjas, skatino įveikti iššūkius, leido atrasti savybes, padėsiančias parduoti idėją ir pristatyti savo gebėjimus. Ir ką gi mes nuveikėme per 8 projekto veiklų dienas: - susipažinimo ir komandos formavimo žaidimai bei sporto rungtys, kurias vedė ne tik grupių vadovai, bet ir kviestinis svečias – organizacijos savanoris, jaunasis asmeninio augimo lektorius Klaudas Žylė. Svečias jaunimui pasakojo ir apie idėjų dalinimosi svarbą, suteikė puikų teorinį ir praktinį pagrindą apie lyderystę, savybes, reikalingas tapti puiku lyderiu, ir pasidalino savo patirtimi apie tai, ką daryti kasdien, kad taptum geru lyderiu.
- tikime, jog tokių pat jaunų žmonių patirties pasidalijimas su projekto dalyviais suteikia jiems daug motyvacijos. Savo patirtimi apie verslumą, verslo kūrimą, nevyriausybinio sektoriaus veiklą bei asmeninių vertybių svarbą dalijosi Irmantas Sujeta, kuris turi daugiau nei dešimties metų patirtį darbe su jaunimu. - kultūriniai šalių vakarai, kurių metu kiekviena šalis pristatė savo šalį, tradicijas, šokius bei muziką, tautinius patiekalus. Šios veiklos pagerino dalyvių kultūrinį sąmoningumą, nes dauguma jų nėra buvę užsienio šalyje ir bendravę su bendraamžiais iš kitos šalies. - viešojo kalbėjimo įgūdžių jaunimą mokė latvių grupės lyderis, kuris pateikė jiems sąmojingą bei informatyvų pristatymą apie viešojo kalbėjimo klaidas ir siektinus dalykus. Vadovas pristatė patarimus, kaip būti geru kalbėtoju, nugalėti viešojo kalbėjimo baimę, kaip pasiruošti pristatymams, į ką atkreipti dėmesį ir kaip kontroliuoti savo neverbalinę kūno kalbą. Patys dalyviai itin džiaugėsi šia projekto veikla bei vėlesnių veiklų metu, pavyzdžiui, pristatant savo grupės verslo idėją, atkreipdavo dėmesį į tai, ko išmoko šios veiklos metu. - kūrybinės dirbtuvės. Lietuvos grupė suteikė galimybę jaunimui išlieti savo kūrybiškumą tapant ant medžio lentelių; latviai nutarė, jog puiki mintis būtų visiems kartu pasimokyti pagrindinių trijų skirtingų kalbų žodžių; o suomiai mokė „light painting“, kas buvo visiškai nauja ir neatrasta.
- dalyviams buvo pasiūlyti profesionalūs psichologiniai testai bei veiklos tokiomis temomis: „Aš ir tu: mūsų panašumai ir skirtumai“ - teigiami dalykai apie save, aš grupėje, mano ateitis. Jų pagalba dalyviai geriau, išsamiau pažino save, įvertino asmenines stiprybes ir savęs kaip asmenybės augimo galimybes. Šias savybes dalyviai vėliau panaudojo darbo grupėse, kuriant ir įgyvendinant idėją. Darbo eigoje šios savybės išryškėjo kaip dominuojančios, ir dalyviai natūraliai pasiskirstė į lyderius, organizatorius ir pan. Veiklas vedė psichologė Ignė Kazlauskaitė. - naudojantis komandų formavimo užduotimis, dalyviai pasiskirstė į verslo kūrybines grupes, kurios projekto metu vystė savo komandų bendrą verslo idėją, ir vėliau, baigiamojo renginio metu, kiekviena grupė šią idėją pristatė. Verslo kūrybinės grupės buvo formuojamos taip, kad verslo idėjas kurtų mišrios tarptautinės komandos. Taip dalyviai artimiau susibičiuliavo tarpusavyje, geriau pažino vieni kitus, įžvelgė kitų šalių kultūrinio identiteto bruožų, bendraudami lavino anglų kalbą. Dalyviai savarankiškai sprendė, kaip idėja bus pateikiama vertinimui, kokiu būdu ją pristatys. Taip pat kiekviena grupė pateikė savo įžvalgas, su kokiomis problemomis susidūrė, kokie sunkumai kliudė realizuoti sumanymus, kas pavyko lengviausiai, koks nuosavo verslo kūrimo etapas pats smagiausias ir įdomiausias. Šiam finaliniam renginiui teorinį pagrindą (temos: „The Circular Flow Model in Free market Economy“, „Enterprise Experiments“) suteikė buvusi anglų kalbos bei ekonomikos mokytoja, dabar nevyriausybinės organizacijos vadovė, jaunimo projektų koordinatorė Ramutė Jarmolavičienė ir Mažeikių verslininkų asociacijos vykdančioji direktorė Agnė Aušrė. Jaunimo įspūdžiai po finalinio renginio – grupės verslo idėjų pristatymo - buvo itin teigiami, jie džiaugėsi, ko išmoko, ką sukūrė ir kad turi realius teorinius pagrindus verslo idėjos kūrimui bei realizavimui.
Komentarai (0)
Rašyti komentarą + |
![]() ![]() |